Het hebben van een bedrijf vergt veel van je. Je moet thuis zijn in verschillende markten, zeker als je een online bedrijf runt. Gelukkig zijn er een heleboel handige tools, zoals SYSplatform of Kajabi die je daarbij kunnen helpen.
Eén systeem
De mogelijkheden online zijn eindeloos. Je kan daardoor al gauw de draad kwijtraken. Je moet vervolgens op allemaal verschillende sites inloggen en het ene systeem met het andere proberen te verbinden. Dat is een manier van werken die niet bepaald efficiënt is. Gelukkig kan het ook anders. Bijvoorbeeld door het gebruik van SYSplatform, wat één simpel systeem is met alle tools die je nodig hebt. Het is makkelijk in gebruik en het is ook nog eens Nederlandstalig. Wat wil je nog meer van een computersysteem?
Alles op één plek
Het belangrijkste van een online bedrijf is de organisatie en administratie. Het is belangrijk dat alle gegevens op één centrale plek staan. Door gebruik te maken van bijvoorbeeld Kajabi heb je een alles-in-één platform. Dit platform is zo gemaakt dat je geen andere online tools meer nodig hebt. De website, marketing, campagnes en leeromgeving staan allemaal op één plek. Daarnaast is Kajabi voornamelijk een plek om bijvoorbeeld cursussen te volgen. Deze handige tool is dus niet alleen voor het runnen van je bedrijf, maar ook voor het verbeteren ervan.
Online leren met een cursus
Een bedrijf opzetten is makkelijk, een bedrijf onderhouden is een andere klus. Door te blijven leren, kan je je blijven ontwikkelen. Je bedrijf zal zich dan met je mee blijven ontwikkelen en steeds beter uit de verf komen. Met een leeromgeving zoals Kajabi kan je straks ook de dingen oppakken die je nu nog niet kan. Doe bijvoorbeeld een cursus marketing, data-analyse of websiteoptimalisatie. Deze cursussen kunnen je helpen om meer uit je bedrijf te halen. Een systeem en leeromgeving in één hebben vaak een iets duurder prijskaartje, maar je krijgt er ook veel voor terug.
Je socials
Dan moet je natuurlijk ook nog gebruikmaken van social media. Als hoofd van een bedrijf heb je daar soms geen tijd voor, de kennis niet van, of geen zin in naast al je andere taken. Dat is best begrijpelijk. Toch moet je de socials niet links laten liggen. Ze kunnen namelijk een heleboel traffic naar je website halen en dat betekent meer inkomsten. Je kan voor de sociale mediakanalen natuurlijk iemand inhuren, maar als je die kosten liever nog niet wil maken, kan je ook handige tools gebruiken.
De app Instagram is niet meer weg te denken uit je marketingcampagne en je kan deze ook goed gebruiken. Voor je stories op Instagram kan je bijvoorbeeld Facebook Business Manager gebruiken. Je zet gemakkelijk je story in elkaar en koppelt hem aan een bepaalde campagne. Gebruikers kunnen dan snel doorklikken en op jouw site terechtkomen. Daarnaast kan je ook een link aanmaken waarop gebruikers binnen de app op jouw winkelafdeling terechtkomen. Zo kunnen ze als het ware direct via Instagram iets kopen.