Heb jij een eigen onderneming en ben je online actief middels een website? Lees dan vooral verder! Veel mensen zijn nog niet bekend met het begrip SEO. Het is de ideale manier om te investeren in meer bezoekers en klandizie. Maar wat is het dan precies? SEO is een aparte tak in de marketing, waarbij websites worden geoptimaliseerd. Met als doel hoger scoren in Google. En hoe hoger jij scoort, des te meer klanten jij zult hebben. In dit blog leggen wij precies uit wat SEO uitbesteden inhoudt en wat je ervan kunt verwachten.
Wat is SEO?
SEO is een afkorting wat staat voor Search Engine Optimization. Het betekent dus eigenlijk het optimaliseren van de resultaten die in de zoekmachines terecht komen. Neem Google, 95% van de zoekopdrachten gebeurt middels deze zoekmachine. Wanneer jij zoekt op een woord, komen daar zoekopdrachten uit. Eerst zal je te maken krijgen met gesponsorde zoekresultaten (dit wordt SEA genoemd). Daaronder zijn de organische resultaten zichtbaar, het SEO-gedeelte.
Bij SEO uitbesteden gaan SEO-specialisten aan de gang gaan met jouw website. Er wordt gekeken naar drie pijlers: content, techniek en autoriteit. Dat zijn de grootste pijlers waar Google jouw website op beoordeelt. Wanneer deze facetten op de juiste manier geoptimaliseerd zijn zal jouw website hoger scoren in Google. En dat is precies wat jij nodig hebt.
Ga voor kwalitatieve klanten
Stel jij bent op zoek naar een laptop, je hebt een bepaald soort in gedachten. Je typt het model in en je ziet verschillende websites waar je hetzelfde product kunt kopen. Uit jouw zoekwoord blijkt dat jou zoekintentie van hoge waarde is. Je bent namelijk niet meer op zoek naar informatie over verschillende laptop. Je bent op zoek naar die ene laptop.
Met het linken naar zoekwoorden wordt jouw website dus beter vindbaar. Het resultaat? Mensen die serieus op zoek zijn naar het product of dienst die jij aanbiedt. Grote kans van slagen dus! Met SEO uitbesteden zal je veel nieuwe klanten krijgen. Een nieuwe manier van het leven van de rendement.